Projektledelse og projektorganisering

Interim projekt­ledelse

Projektledelse

Vi ved af erfaring, at projektledere skal være parat på det uforudsete.
Det stiller store krav til projektlederens faglighed og erfaring.

Promentum er et af Danmarks førende videnshuse indenfor projektledelse og er leverandør af interim projektledelse til både korte og længerevarende opgaver.

Vores er fokus at hjælpe med at sikre den værdi og de resultater, der er nødvendig for, at projektet bliver en succes.
Et af de vigtigste elementer i at skabe den succes er at skabe et samarbejde, hvor projektgruppens deltagere og interessenter inddrages.

Promentums projektledere er eksperter i at skabe den samarbejdskultur, som projekters succes udspringer af.

Interim projektledelse

Med interim projektledelse fra Promentum får din organisation en specialiseret projektleder til jeres projekt.
Promentum kan levere en eller flere ressourcer onsite eller remote med få dages varsel, så projektet ikke bliver forsinket.
Vi har erfaring med at indgå og drive alt fra store komplekse programmer til mindre og hurtigere eksekverede projekter.

Vi har erfaring med alle roller i projektorganisationer inkl:

  • Projektleder
  • Programleder
  • Projektassistent
  • PMO
  • Forandringsleder
  • Implementeringskonsulent
  • Projektmedlem
  • Ressource manager

Hvorfor interim projektledelse

Organisationer møder i stigende grad øget kompleksitet i form af krav og udvikling indenfor teknologi, regulativer og ressourcer.
Det sætter større krav til projektlederens kompetencer og erfaring.

Organisationer spilder rigtig mange ressourcer på dårlig håndtering af deres projekter:

  • Mere end 11% af alle anvendte projektressourcer bliver spildt, grundet dårlig projektledelse.
  • Knap halvdelen af alle projekter bliver gennemført indenfor budget.

Ved større samt komplekse projekter kan det være nødvendigt med ekstra ledelsesressourcer i en begrænset periode. Her kan interim projektledelse være et effektivt ledelsesværktøj, der sikrer, at din organisation kan iværksætte og eksekvere på varige forandringer, der skaber værdi for medarbejdere, kunder og forretningen.

Fælles for alle Promentums opgaver er, at vi sætter fokus på kommunikation, organisering, inddragelse og eksekvering i vores arbejde.

Hos Promentum har vi stor erfaring med projektorganisering og kommunikation og samarbejder med dig om at designe, planlægge og eksekvere jeres projekter med fokus på hurtig implementering og synlige gevinster allerede tidligt i projektforløbet.

Promentums Projektledere indgår således som en naturlig del af jeres organisationen fra første dag og indtager den rolle, der er nødvendig for projektets succes.

Kontakt

Kontakt os gerne hvis du har brug for afklaringer eller ønsker at booke et møde.