Rikke Damgaard

Digital strategi & kommunikation

Jeg har erfaring med alt hvad digital strategi og kommunikation omfatter i en virksomhed. Lige fra at skrive strategierne, overtale ledelsen, drive projekterne, undervise kolleger om, at de skal bidrage med deres viden – og helt ned til det lavpraktiske med selv at skrive og skabe indhold i ord og billeder, versionere indholdet til et bred palette af digitale platforme og til sidst måle resultaterne.

Min holdning er, at indhold til sociale medier skal være relevant og skabe værdi for modtageren. Jeg har erfaret, at en af de bedste kilder til relevant og værdifuldt indhold er medarbejderne. Og jeg brænder for, at gøre medarbejdernes viden tilgængelig digitalt. Deres viden kan blive grundstammen i din indholdsstrategi. Det kan bliver det indhold, du skal dele via sociale medier, og som skal trække besøgende tilbage til dit website og din online butik.

Jeg hjælper mine kolleger med at styrke deres personlige digitale tilstedeværelse. Sammen styrker og sikrer vi Promentums plads på markedet.

Om Rikke

Rikke har 15 års erfaring med at arbejde både praktisk og strategisk med online branding, marketing og kommunikation. Hun har erfaring med alt fra strategi, projektledelse og undervisning til selv at skrive og skabe indhold. I september 2014 vandt hun Sprogprisen for “Bedste tekst i sociale medier” på vegne af Falck. Hun har en baggrund fra CBS som Cand.ling.merc. i kommunikation og formidling med speciale i digital kommunikation. Hun rådgiver virksomheder og underviser indimellem i digital strategi og employee advocacy på bl.a. Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Rikkes fritid bliver brugt med familien, med løbeture eller med syning – og gerne med hendes to små piger på sidelinjen.